Zajímá vás, jak jsme během 7 měsíců spolupráce zvýšili e-shopu s dámskou módou Fasardi obrat o 1321 %? Přečtěte si naši případovou studii, kde odhalujeme, jaké byly naše nejsilnější marketingové kanály a jak jsme postupovali. 

Na konci článku vám prozradíme konkrétní tipy, jak můžete obrat svého e-shopu zvýšit i vy.

Taky chcete konečně prorazit?

Neutrácejte své peníze zbytečně. Zdarma pro vás vypracujeme kompletní audit, abyste věděli, jak posunou váš marketing na další level.

Jak jsme postupovali

Celá spolupráce byla již od začátku nastavena na výkonnostní model. To znamená, že jsme měli s rozpočtem volnou ruku při dodržování stanovené návratnosti investice. 

Vše začalo prvotní analýzou všech marketingových kanálů. Z té jsme zjistili, že největší potenciál bude na Facebooku. Další kanály, na které jsme při tvorbě strategie nesměli zapomínat, byly Google, Glami, a Sklik. 

Jak jsem ovládli Facebook

Na začátku jsme se zaměřili na prvotní kontrolu a optimalizaci katalogu, pixelu, reklamního účtu a veškerého nastavení. Upravili jsme strukturu feedu, zkontrolovali a nastavili všechny potřebné události, a začali s tvorbou strategie kampaní.

Remarketing

Nastavili jsme správná publika, ve kterých jsme viděli potenciál, optimalizovali segmenty dle doby od událostí a začali testovat několik kreativ (to, jak reklamu vidíte na své FB zdi). Kreativy jsme testovali v každé sadě vždy maximálně 3, protože při vyšším v jedné sadě může být algoristmus zmatený a je pak pro něj těžší stanovit, která kreativa je nejúspěšnější a dle toho správně optimalizovat rozpočet. Všechny sady reklam jsme samozřejmě optimalizovali na konverze.

Remarketing na Facebooku

Akvizice

Na koho jsme cílili?

Vytvořili jsme nespočet publik k otestování. Která to byla?
a) Lookalike publika – Lidé, kteří jsou podobní těm, kteří provedli některou z námi požadovaných konverzí (především nákup). Testovali jsme 1% (nejmenší vzorek těch nejpodobnějších), ale i větší jako 5-10% apod.
b) Široká publika – Ohraničená pouze věkem a pohlavím (k tomu je potřeba správná optimalizace a dostatek dat, aby FB věděl, komu reklamy ukazovat).
c) Zájmová publika – Všemožné kombinace různých zájmových skupin spojených s módou. Ty byly nejméně úspěšné a ze strategie jsme je vyřadili.

Jaké jsme využívali kreativy?

a) dynamické carousel formáty – interaktivní kreativa, kde se každému zobrazují pro něho ty nejrelevantnější produkty
      – pracovali jsme s různými produktovými sadami a například kategorii Plus Size jsme zobrazovali pouze těm, kteří mají zájem o nadměrné velikosti
b) formát klasického obrázku – především na propagace nejúspěšnějších a akčních produktů. Vždy jsme využívali čtvercového formátu, aby reklama zabrala nejvíce místa ve feedu
c) existující příspěvky –  pokud chcete obrázkové reklamy posunout na ještě vyšší level, doporučujeme reklamní příspěvek přidat jako klasický příspěvek a poté ho využít při tvorbě kampaně. Jaké z toho plynou výhody? Především to, že obrázek může být na výšku, takže např. na telefonu zabere uživatelům téměř celou obrazovku. Další výhodou je i to, že pak příspěvek se stovkami/tisíci interakcí vidí každý, kdo navštíví vaši FB stránku, a lépe se organicky (bezplatně) šíří.

Jak jsme si poradili s Googlem

Brand

Po důkladné kontrole nastavení správných konverzních akcí jsme se jako první vrhli na brandovou vyhledávací kampaň. Ta byla cílena na klíčová slova názvu e-shopu a všechny možné překlepy. Abychom měli jistotu, že každý, kdo eshop hledá, jej najde.

Google nákupy

Výrazně nejsilnější kampaně, které Google nabízí, tudíž jsme do nich soustředili nejvyšší rozpočet. Dle dat jsme si začali testovat různá publika a začali optimalizovat maximální ceny za proklik pro různé kategorie.

Remarketing

Remarketing hraje zásadní roli v udržení a v dokončení nákupu některých vašich uživatelů. Návštěvníky jsme si segmentovali dle určitých časových oken a dle provedených (mikro)konverzí (např. přidání do košíku, zobrazení určitých produktů, přihlášení k newsletteru atd.) Pokud máte eshop, tak remarketing patří mezi vaše nejdůležitější kampaně, a proto je mu třeba věnovat největší pozornost.

Vyhledávací kampaně

Po důkladné analýze klíčových slov jsme ty s největším potenciálem začlenili do kampaní a testovali jejich úspěšnost.
Je ale důležité si uvědomit, že vyhledávací síť je doslova přehlcená vyhledávacími kampaněmi, a proto není možné u eshopu očekávat stejné výsledky jako např. z Google nákupních kampaní. Také jsou mnohem časově náročnější na tvorbu.

Nezapomněli jsme ani na Glami​

Glami je největší módní vyhledávač v ČR, tudíž je pro módní e-shop téměř nutností. Postarali jsme se o kompletní napojení Glami pixelu a strukturalizaci feedu právě pro Glami. Poté jsme začali nejdříve ve free režimu, kde Glami nabízí zobrazení 2000 produktů. Po prvním měsíci jsme vše připravili pro placený režim, ale ten nám sice přinesl spoustu návštěvnosti, ale paradoxně se konverzní poměr propadl na pouhých 0,2 %, oproti původním 1,7 % ve free verzi. Přešli jsme tedy zpět do bezplatné verze a ta přináší příjemné desítky objednávek každý měsíc naprosto zdarma a bez práce. 

Takhle pak vypadaly tři nejsilnější zdroje

Nejlepší marketingové kanály Fasardi

A jak to celé dopadlo?

Za 7 měsíců spolupráce se nám podařilo zvýšit měsíční obrat Fasardi.cz o 1321%, pomohli jsme e-shopu expandovat na slovenský trh a zvedli návratnost investice z placených kanálů o 82,40%. Výsledky naší práce mluví za nás. Přesvědčte se sami.

Výsledky Fasardi marketing

Tipy a triky pro váš marketing

1. Vyzkoušejte na FB podobná (lookalike) publika a pracujte s nimi

Co to tedy vlastně ta podobná publika jsou?
FB pixel sbírá data o událostech a návštěvnicích našeho webu a my mu řekneme, aby nám našel nejpodobnější lidi těm, kteří u nás již nakoupili. FB tedy vezme data o našich zákaznících (jejich zájmy, demografické údaje, navštěvované stránky atp.) a na jejich základě nám najde další lidi, kteří jsou jim nejpodobnější (tzn. mají podobné zájmy, sledují podobné stránky atd.). Dále si můžeme zvolit, jak moc podobné a velké publikum nám má najít. Doporučujeme začít s 1%, což je publikum těch nejvíce podobných naším zákazníkům.

Úspěšný příspěvek na Facebooku Fasardi

2. Jako formát reklamy na FB zkuste využít existující příspěvek

O tomto tipu jsme psali výše.
Použít existující příspěvek v kreativě má tu obrovskou výhodu, že díky tomu může vaše kreativa zabírat mnohem více místa ve feedu uživatelů, než když ji vytvoříte jako standardní reklamu. Nezapomínejte také na to, že jakmile na existující příspěvek běží kampaň, nemůžete jej upravovat. Toto se dá obejít tím, že na minutu v kampani na úrovni reklamy zvolíte jiný příspěvěk, ten váš mezi tím upravíte, a poté zase reklamu přepnete na ten váš již upravený příspěvek.

Přidali jste příspěvek na vaši stránku na FB a vidíte oproti jiným příspěvkům potenciál? Má oproti ostatním příspěvkům více oslovených uživatelů či projeveného zájmu? Určitě jej také vyzkoušejte zvolit jako kreativu ve své kampani.

- zde vidíte jako příklad úspěšný příspěvek, který nasbíral 2 tisíce reakcí, 176 komentářů, téměř stovku sdílení a oslovil necelý půl milion uživatelů na FB. Především ale přinesl stovky objednávek.

3. Soustřeďte se na váš nejefektivnější marketingový kanál

Již vám běží kampaně v různých marketingových kanálech?
Skvělé, nyní si SPRÁVNĚ vyhodnoťte, který kanál vám dělá nejlepší výsledky a vidíte v něm potenciál k růstu, a tomu věnujte maximum vaší pozornosti a rozpočtu. Samozřejmě je diverzifikace důležitá, ale to, že většině lidem některý kanál funguje skvěle, neznamená, že nutně musí fungovat i vám. Obzvlášť u nižších rozpočtů se nebojte přesunout do nejsilnějšího kanálu klidně až 80 % vašeho rozpočtu. Vše je ale individuální a je potřeba si všechny kanály perfektně analyzovat.

Nejlepší marketingové kanály

Tak co, nalákali jsme vás?

Rádi vám taky pomůžeme ke splněnému snu. Stačí se nám ozvat a my už to s vámi rozjedeme.