Na první marketingovou kampaň jsme neměli víc než 14 tisíc korun.
Dnes investujeme do reklamy přes 1 milion korun měsíčně.
Expandujeme ve 3 zemích Evropy.
Měsíčně navštíví e-shop Lunzo.cz miliony lidí.

Tržby Lunzo 2019

Taky chcete konečně prorazit?

Neutrácejte své peníze zbytečně. Zdarma pro vás vypracujeme kompletní audit, abyste věděli, jak posunou váš marketing na další level.

Jak jsme postupovali krok za krokem

1. Analýza

Pokud chceme něco zlepšit, musíme tomu nejdřív porozumět. Proto jsme začali kompletním průzkumem business plánu a jeho fungování v praxi. E-shop měl jen několik objednávek denně, takže jsme začínali doslova od nuly.

2. Strategie

Jakmile jsme pochopili, jak business funguje, začali jsme navrhovat marketingovou strategii.

3. Implementace

A kvůli omezenému rozpočtu klienta jsme jako první sáhli po výkonnostních Google a Facebook kampaních.

Jak na pana Googla

1. Remarketuj

Oslovené potenciální zákazníky jsme na základě remarketingové kampaně roztřídili do skupin podle různých dob návštěvnosti a mikrokonverzí.

*remarketing = Opakující se reklama, která vám značku připomíná ještě nekolik dní poté, co jste z e-shopu odešli.

Remarketing na Google
Google produktový feed katalog

2. Optimalizuj

Pečlivě jsme uspořádali produktový feed tak, aby došlo ke správnému napojení kategorií zboží na jednotlivá publika zákazníků. Potom jsme pro jednotlivé kategorie nastavili různé ceny za proklik. Na základě získaných dat jsme pravidelně nastavení aktualizovali.

3. Měř

Načrtli jsme první bannery a vypustili je do světa. Kampaň orientovanou na co největší počet konverzí jsme denně vyhodnocovali.

Analýza klíčových slov

4. Hledej

Díky kompletní analýze klíčových slov jsme začali vyhledávat výrazy s největším potenciálem. Nechyběla ani brandová kampaň včetně všech možných překlepů.

Jak si ochočit Facebook

1. Remarketing

S malým rozpočtem je remarketing volba number one. Vytvořili jsme několik sad příspěvků, které jsme cílili na jednotlivé kategorie publika. Třeba na ty, kteří nechali zboží v košíku a odešli. U každé sady jsme vytvořili několik kreativ s různou textací a grafiko

*kreativa = výsledný příspevěk, který na FB vidíte

Tip! Aby nedocházelo ke snížení účinnosti optimalizace algoritmu, testujte v každé sadě maximálně 3-4 kreativy.

Remarketing na Facebooku
Facebook úspěšný příspěvek Lunzo

2. Promakané příspěvky

K několika desítkám příspěvků jsme nafotili profesionální fotky. Ty jsme doplnili o stručný komentář, link na produkt a jasnou výzvu k akci.
Pindíkový příspěvek oslovil přes MILION uživatelů zcela organicky, tedy bez placené reklamy.

3. Prodejní kampaně

Na základě perfektní analýzy remarketingové kampaně jsme vybrali nejvýkonnější sady produktů a ty pak nasadili do akviziční kampaně pro získání nových zákazníků.

Na koho cílit?

  • široké publikum definované pouze pohlavím a věkem
  • úzké publikum definové zájmy
  • lookalike publikum = parametrově podobný zákazník tomu, který už nakoupil

...jak to dopadlo?

Po prvním měsíci jsme celkový obrat zvýšili o 261 %. Wow.
První rok jsme pracovali především s Googlem, Facebookem, Sklikem, reklamními e-maily a smskami.
Druhý rok jsme rozjeli affiliate pro získání nových partnerů. Těch má dnes Lunzo dnes přes 4 500.
Stejně tak jsme po průzkumu sociálních sítí navázali desítky spoluprací s influencery.

 

Analytika Lunzo

Co se dělo dál?

Lunzo chtělo být ještě úspěšnější. Proto jsme se pustili do offline marketingu a začali s reklamními letáky a pořádáním akcí. Ty jsme dodávali na klíč včetně designu a hostesek.

5000 batohů

Přesně tolik jsme jich během 2 hodin rozdali na jedné z akcí. Bonusem bylo soutěžní číslo v každém batohu, které vylosovanému zajistilo nejnovější iPhone.



Lunzo offline akce event

Lunzo v číslech

2018

Obrat téměř 22 milionů korun a vstup na slovenský trh, kde získalo Lunzo do konce roku obrat téměr 3 miliony korun.

2019

Vstup na polský trh a v Česku obrat přes 100 milionů korun.
Meziroční nárůst: 404 %

2020

Plány jsou velké, stejně tak konkurence. Proto si je zatím necháme pro sebe ☺

Facebook

Jestli se nám něco hodně vyplatilo, tak důkladná péče o facebookové fanoušky. Denně jsme je zásobovali 1-3 příspěvky, díky kterým jsme jich za dva roky získali přes 80 tisíc.

Fanoušci FB stránka Lunzo

Facebook Ads, Google Ads, Sklik

Lunzo vděčí za svůj úspěch těmto výkonnostním kanálům.
Klient nám povolil investice s návratností minimálně 500 %. Nám se podařilo držet dlouhodobou návratnost na všech kanálem v rozmezí 700-1000 %.
To znamená, že každých investovaných 100 000 Kč vyneslo obrat v hodnotě 700 tisíc až 1 milion Kč.



Tipy a triky

Víme, že na ně všichni netrpělivě čekáte 😉

1. Konverze

Lajky u příspěvků a levná návštěvnost vám peníze nevydělají. Chceme tím říct, že velký počet návštěvníků na webu nemusí znamenat velkou míru nákupu.

Nastavte si proto správně pixel s klíčovými událostmi a optimalizujte kampaně na tu událost, která vám peníze vydělá. Raději méně kvalitních potenciálních zákazníků, než spoustu takových, kteří u vás na webu stráví pár vteřin a nikdy nenakoupí.

*pixel = kus kódu pro web, který umožňuje měření a optimalizaci reklamy

Konverzní trychtýř
Remarketing a Retargeting

2. Remarketing

Asi už jste pochopili, že nechat zákazníka odejít jen tak, se nevyplácí. Připomínejte se těm, kteří už měli nějaké zboží v košíku. Přemýšlete nad cílovými skupinami a cílete na návštěvníky, kteří si přehráli video, strávili na vašem webu nějaký ten čas nebo vám lajknuli post na Facebooku.

3. Testujte

V každé kampani vytvořte více kreativ, více možností. Testujte různá klíčová slova, publika, umístění a pracujte i s vylučováním. Jen neustálým zkoušením a optimalizováním narazíte na zlatou žílu, univerzální návod na úspěch neexistuje.

A/B testujte své kampaně

4. Vyhodnocujte správné metriky

Spousta lidí vyhodnocuje špatné metriky. To, že má kampaň nízkou cenu za proklik (CPC) neznamená, že vám vydělá peníze.
Příklad: Kampaň optimalizovaná na konverze má vyšší cenu za proklik než kampaň optimalizovaná na návštěvnost. Zároveň vám ale přivede kvalitnější návštěvníky. A vy získáte za stejnou cenu víc nákupů. Hlavní metrikou, kterou byste měli v tomto případě vyhodnocovat, je PNO (podíl nákladů na obratu). Nezapomínejte sledovat CTR, CPC nebo četnost a cenu za nákup.

*metrika = například cena za proklik, podíl nákladů na obratu, konverzní poměr

5. Trpělivost růže přináší

Nečekejte zázraky přes noc a rozhodně to nevzdávejte po prvním měsíci. Abyste totiž mohli optimalizovat kampaně, potřebujete data. Abyste získali data, potřebujete čas, protože pokud vám na e-shop přijde denně jen 20 lidí, chvíli to potrvá.
Kvalitní marketing je v začátcích investice, která se vám 1000x vrátí. S vyšším rozpočtem jsme schopní nastavit správný algoritmus do týdne.

Výsledky v marketingu

Tak co, nalákali jsme vás?

Rádi vám taky pomůžeme ke splněnému snu. Stačí se nám ozvat a my už to s vámi rozjedeme.