Jedním z nejdůležitějších ukazatelů výsledků vašich kampaní na Facebooku jsou konverze.

Ať už chcete zvýšit prodej na svém e-shopu, získat více poptávek na vaše služby, nebo prodat více lístků na událost, konverze by vždy měly být vaším hlavním cílem ve FB kampaních. Postupujte podle těchto 6 tipů a získejte ze svých kampaní více konverzí než kdy předtím.

Taky chcete konečně prorazit?

Neutrácejte své peníze zbytečně. Zdarma pro vás vypracujeme kompletní audit, abyste věděli, jak posunou váš marketing na další level.

1. Definujte svou konverzní událost

Jako první byste měli mít jasnou představu o tom, jakou akci mají lidé po zobrazení vaší reklamy podniknout.

Mezi typy konverzí podporovaných Facebookem patří: zobrazení obsahu, získání kontaktu, přidání do košíku, nákup a další. Můžete si také vytvořit vlastní konverzní události, pokud se vám nevyhovuje žádná ze základních událostí.

Vyberte si tedy cíl, kterého chcete dosáhnout a na ten své sady kampaní optimalizujte.

2. Vylaďte si vstupní stránku

Reklama je pouze tak dobrá jako její vstupní stránka .

Zde je několik kroků, které byste měli udělat pro přípravu vstupní stránky:

  • Implementujte Pixel. Jakmile připravíte stránku, na které chcete, aby se událost konverze spustila, budete muset na stránku přidat Facebook Pixel, abyste mohli událost sledovat. 
  • Zaměřte se na kontinuitu. Pokud vaše reklama slibuje jednu věc, ujistěte se, zda se zobrazuje i na vstupní stránce. Když to přeženeme, tak nechcete, aby uživatel hledající boty přistál na stránce s kalhotami. Běžně na tuto chybu můžete narazit u slev – v reklamě je prezentována jiná výše slevy, než kterou poté uvidíte na vstupní stránce. Nezapomínejte také na tonalitu designu a jazyku. Například pokud v reklamě tykáte, na vstupní stránce byste neměli vykat.

3. Vytvořte poutavou kreativu

Trvá jen 2,6 sekundy, než si uživatel na stránce vybere, kam se podívá. Použití poutavých snímků zvyšuje šance, že oči uživatelů dopadnou právě na vaši reklamu. Většina prvních dojmů je dána designem, takže s kreativami zacházejte opatrně.

  • Nepřetěžujte obrázky textem. Ve skutečnosti Facebook doporučuje používat text v obrázcích střídmě, pokud vůbec. Namísto přeplňování kreativ textem, zvažte přesunutí textu do nadpisu a popisu. Pokud text musíte zahrnout do svého obrázku, zkontrolujte si pak obrázek pomocí nástroje Image Text Check na Facebooku, aby se vám reklama vůbec rozběhla.
  • Využijte nejlepších formátů obrázků. Aby vaše kreativa uživatele zaujala, je důležité, aby zabrala co nejvíce místa na jejich zdi. Využívejte proto čtvercové formáty místo klasických 16:9. U kampaní na existující příspěvky pak můžete využít ještě vyšší formáty.
  • Používejte GIFy nebo videa. Abyste upoutali pozornost uživatelů, snažte se reklamu rozhýbat. Videa, GIFy nebo jiné jednoduché animace fungují skvěle.

4. Udržujte text krátký a výstižný

Kvalitní text je druhým hlavním prvkem silné reklamy, ale pokud je příliš dlouhý, uživatel se ani nemusí obtěžovat si jej přečíst.

  • Buďte osobní. Používání osobních zájmen, jako jste vy a váš, naznačuje vztah mezi značkou a publikem. Ale buďte opatrní se zájmenem „my“. Nedávná studie ukázala, že „my“ je lepší použít v kreativách pro vrácející se zákazníky (tj. v retenčních kampaních).
  • Pište srozumitelně. Mluvte jazykem vašeho publika, ne technickým jazykem, kterému nikdo nebude rozumět.
  • Buďte struční. Příliš mnoho textu může být pro uživatele zastrašující, a proto se zaměřte na důležité informace a zbytek nechte až na vstupní stránku.

5. Nezapomeňte na silnou výzvu k akci

Pro získání konverze je nezbytná přímá výzva k akci. Silná slovesa, jako je začněte, objevte, získejte a prozkoumejte, jsou skvělá, pokud je vaším cílem přimět uživatele, aby navštívili vaši produktovou stránku nebo se o vás dozvěděli více.

Pokud je vaším cílem získat nákupy nebo předplatné, použijte fráze jako „kupte ihned“ , „objednejte ještě dnes“ nebo „zaregistrujte se“.

6. Využívejte podobná publika

Chcete najít podobné lidi těm, kteří už u vás konverzi provedli? Využijte podobná publika, což jsou noví uživatelé, kteří mají podobné profily (podobné zájmy, navštěvují podobné stránky, kupují podobné věci atd.) jako vaše stávající zákazníci. Facebooku pouze poskytnete data ze svého FB pixelu a on vám najde ty uživatele, u kterých je největší pravděpodobnost, že u vás také nakoupí.

Taky chcete konečně prorazit?

Neutrácejte své peníze zbytečně. Zdarma pro vás vypracujeme kompletní audit, abyste věděli, jak posunou váš marketing na další level.

Zanechte komentář